5 Mart 2011 Cumartesi

Tavuklu, Soslu Salata


Malzemeler
Marul, Havuc, Konserve Misir, Domates, Kirmizi Lahana
Izgara Tavuk Gogsu
Sarimsakli Kitir Ekmekler
Salata Sosu

Elif diyor ki;
Aksam veya ogle yemeklerinde bazen boyle salatalar yapiyorum kendime.Hem saglikli, hem hafif ama en onemlisi de pratik oluyor:)Burada alistigim bildigim ve de cok sevdigim zeytinyagi+limon veya sirke suslemiyor salatalari. Cok ilginc bir sekilde deyim yerindeyse binbir cesit salata sosu var marketlerde ve cogu da kremali. Ben de gecenlerde, salatalarimda denemek icin creamy ceasar sosunu aldim. Creamy Ceasar in yerine biraz yogurt, mayonez, sarimsak, sirke, zeytinyagi ve varsa parmesan peyniri karistirilabilir.Zaten sosun icindekiler de temelde bunlar. Bu sosu ilk defa bu salatamda kullandim.Sonuc guzel oldu ama zeytinyagi+limon ikilisini hic bir sosa degismem sanirim:)Sarimsakli ekmekler ise gerek pizzacilarda gerek salataya katmak icin kare kare kesilmis halde bir cok sekilde satiliyor yeniliyor.Bence cok da lezzetli oluyor:)Hic denemedim ama sarimsakli kitir ekmekleri, dilimlenmis ekmekleri sarimsakli zeytinyagli sosa batirip firinda kurutabiliriz sanirim.Izgara tavuk gogsu zaten olabilecek en hafif tavuk cesidi olsa gerek,tam da salatalara yakisir sekilde. Iste boylece, normal bir salataya biraz tavuk biraz da kitir ekmek katinca gayet doyurucu ve lezzetli bir ogun oluyor:)

1 yorum:

yasemin dedi ki...

ellerinize sağlık... yediklerime dikkat etmek zorunda olduğum bugunlerde bana bir altenatif oldu bu salata: ) blogunuzdaki mesleğinizin yansımaları çok sevimli olmuş: ) ben de bloguma bekliyorum.. sevgiler..

Yorum Gönder