10 Aralık 2009 Perşembe

Çilekli Pasta


Malzemeler

Keki için:
2 adet yumurta
1 su bardağı şeker
yarım su bardağı sulu yoğurt
3 yemek kaşığı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket gurme vanilya
1.5-2 su bardağı un

Kreması için:
1 paket çilekli puding
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı şeker
5 su bardağı süt

Üzeri için:
yarım paket çilekli jöle
1.5 su bardağı kaynar su

yarım kg çilek

Yapılışı

Kek için yumurta ve şeker iyice çırpılır.Ardından yoğurt ve yağ eklenip tekrar çırpılır.Una karıştırılmış kabartma tozu,un ve vanilya da eklenip son bir kez çırpılır.Kek kalıbına aktarılıp,pişirilir ve soğumaya bırakılır.Krema için nişasta 2 bardak sütte tel çırpıcı ile çözülür.Şeker,çilekli puding ve 3 bardak daha süt eklenip pişirilir,soğumaya bırakılır.Çilekler istenilen şekilde doğranır.Bir kısmı içine koymak için bir kısmı da üzeri ve yanları için ayrılır.Jöle için su kaynatılıp,derin bir kaba alınır.Üzerine paketin yarısı eklenip,eriyene kadar karıştırılır.Ilıdıktan sonra çileklerin bir kısmı içine eklenip,karıştırılır.Kek ortadan ikiye kesilip,sütle veya jöle ile ıslatılır.Üzerine kremadan koyulur ve çilekler dizilir.Diğer kat da aynı şekilde hazırlanır ve üzerine jöleyle karıştırılmış çilekler koyulur.Pastanın yanlarına da çilekler yapıştırılır.Buz dolabında bir kaç saat dinlendikten sonra servis edilir.Afiyet olsun..

Elif diyor ki:

Kış ayında bir garip çilekli pasta:)Belki geç kalmış olabilirim ama buralarda bir yaz boyu aradıktan sonra anca bulabildim çileği,ne yazık ki.Ve bir yaz boyu özlemini çektiğim çilekli pastayı yaptım sonunda.Çipçilekli olması açısından kremasını da çilekli pudingden yaptım:)Ve hatta hiç kullanmadığım halde jöle kullandım sırf çilekli pastam çipçilekli olsun diye:)Velhasıl,güzel ve bol çilekli bir pasta çıktı ortaya.Denemeniz dileklerimle..

10 yorum:

orece dedi ki...

o dilimi ben yeseydim ayyyyy. ellerine sağlık

Krema Tadında dedi ki...

ellerine sağlık nefis olmuş :) sevgiler

Adsız dedi ki...

Harika görünyüor cipcilekli pastan canim benim...

Simdi onu yerken hayal ediyorum himmm keki agzimda daglirkene...
HIMMMMMMMMMMM :)))

Ellerine saglik

burcunokta dedi ki...

Nefissssss görünüyor, bende istiyorum bir dilim.ellerin dert görmesin. sevgiler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

uuffff nasıl güzel görünüyor öyleeee!
ellerine sağlık Elifcim:)

KEYFESEYRAN dedi ki...

Ay Elifcim gene döktürmüşsün bloguna hergün heycanla uğruyorum sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

gerçekten şahane gözüküyor..

Ellerine sağlık elifciğim..

mutfaktakizaman dedi ki...

canim harika gorunuyrr hmmm nefis yaa...
ellerine saglik canim...

sunun surasi yaza ne kaldi yapar yeriz:PPP

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

ilk gördüğümde ben de nerden çıktı çilekli pasta her halde önceden kalma dedim..ama yanılmışım..nerden bulacam ben çileği ben şimdi...çok güzel gözüküyor canım ya..ellerine sağlık..

Aysultan... dedi ki...

Ellerine sağlık canım,harika olmuş bu pasta:)

Yorum Gönder