25 Ocak 2010 Pazartesi

Çilekli-Kaymaklı, Çikolatalı Pasta


Malzemeler

Kek için:
3 adet yumurta
2 çay bardağı şeker
2.5 çay bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu

Çilekli krema için:
Krema (3 sb süt+2 yk un,1 yk nişasta+3-4 yk şeker)
1 su bardağı süt + 1 paket kaymaklı krem şanti
yarım kg çilek + 4-5 yk şeker

Çikolatalı krema için:
3 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
160 gr sütlü çikolata
1 tatlı kaşığı tereyağ
3 yemek kaşığı şeker

Yapılışı

Öncelikle kek için yumurtalar şekerle iyice çırpılır, un ve kabartma tozu da ilave edilip kalıba dökülerek (teflon bir kalıp değilse yapışmaması için önce margarinle yağlayıp ardından unlanır) ılık fırına verilir ve piştikten sonra soğumaya bırakılır.Bu arada çilekler blendırdan geçirilip şekerle suyunu biraz çekene dek pişirilip, soğumaya bırakılır.Ardından krema hazırlanır ve soğumaya bırakılır.Çikolatalı krema da hazırlandıktan sonra soğumaya bırakılır. Kek pasta tabağına alınıp şekerli sütle biraz ıslatılır. Ardından kaymaklı kremşanti sütle iyice çırpılır ve krema ile karıştırılıp tekrar çırpılır. Sonra çilekli karışımla kaşık yardımıyla karıştırılır ve kremanın son hali kekin üzerine yayılır (kelepçeli kalıp yoksa kenarlara akmaması için destek yapılabilir). Biraz dolapta bekletildikten sonra çikolatalı krema çırpılır ve diğer kremanın üzerine koyulur. Dolapta 1 gece bekledikten sonra servis edilebilir.Afiyet olsun..

Elif diyor ki:

Bu pastayı bugünkü misafirlerimiz için özel tasarlayıp yaptım:P :) Resmini misafirlerimiz varken çektiğim için pek özenli olamadı ama:( Bunun dışında, kremaların tadı ve kıvamı çok güzel olmuştu.Şekli ise pratik zekanın ürünü olan, kekin etrafına, streç film sarılmış karton destekle ortaya çıktı:)Çünkü kaç seferdir aramama rağmen bir türlü bulamadım kelepçeli kalıp, henüz..İnsanların yaptıklarını övmesi hoşuma gitmez ama bu seferlik bu pastamla övünsem olur mu:)Çünkü çok sevdim.Denemeniz dileklerimle..

11 yorum:

Aysultan... dedi ki...

Ay ne güzel bir görüntü:)))
Elifim eline koluna sağlık,övün tabi senin hakkın bu ;)
çok nefis görünüyor pastan bu saatte vuruldum ekrana hayran hayran seyrediyorum...
iyi geceler öptüm canım:)

Pembe Tatlar dedi ki...

Elifim sen ne yaptın böyle vavvvv...

Ellerine sağlık canım...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Görüntü çok hoş ellerıne sağlık ben denıyeceğim en kısa zaman da..
Sevgilerle..

KEYFESEYRAN dedi ki...

Günaydın canımcım nefis bir pasta yapmışsın ben gezmekten bişeyler yapamadım son günlerde öptüm şekercik

kalpkurabiye dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis görünüyor gerçekten..

Esra dedi ki...

Nefis gözüküyor,ellerine sağlık...

burcunokta dedi ki...

ayy kimdayana bilir bu pasta karşısında, muhteşem görünüyor, canım yapan ellerin dert görmesin, sevgiler.

SEVGİLERİMLE dedi ki...

Yaaa çokk canım çekti...
Bir dilim kaptım.Nefis olmuş.Ellerine sağlık.
Sevgilerimle...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

dünden beri gelip gidip bakıyorum bu enfes şeye. içim gitti resmen:)

ellerine sağlık tatlım..

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Icim gitti icim:) Muhtesem bir goruntu:) Ellerine saglik! Hollandadan sevgiler.

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Elifçiğim, Maşaalah diyorum. Ben evlenmeden önce pilav yapmayı bilmiyordum. Aferin vallahi. Çok yaratıcısın. Önemli olan alet edevatsız birşeyler yapabilmek. Sevgiler canım.

Yorum Gönder