28 Ocak 2010 Perşembe

Unlu Börek ve Mim


Malzemeler

4 adet yufka
2-2.5 çay bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı margarin
yaklaşık 5-6 çay bardağı un

iç harcı:
5-6 adet haşlanmış patates
1 adet soğan
yeterince beyaz peynir/çökelek
yeterince maydanoz
3 yemek kaşığı zeytinyağ
karabiber,tuz

Yapılışı

İç malzemesi için soğan ince kıyılıp yağda kavrulur.Patatesler doğranır,maydanozlar kıyılır ve çökelekle beraber hepsi derin bir kapta karıştırılır.Yağı eklenip,tuz ve karabiberi ayarlanır. Margarin eritilir ve sıvı yağ ile karıştırılır.Yufkalar açılıp ilk yarısına yağdan sürülür üzerine yarım çay bardağından biraz fazla un elenip, yufka üzerine kapatılır ardından tekrar yağ sürülüp yine aynı miktarda un elenir ve geniş kısmına içten bolca koyulup,kenarları kapatılarak rulo şeklinde sarılır.Üzerine yağ sürülür ve sıcak fırına verilir.Afiyet olsun..

Elif diyor ki:

Bu böreği ilk kez sevgili Papatyam da görmüştüm. O günden sonra bir çok blog arkadaşımda daha gördüm ve en sonunda ben de denemeye karar verdim.Ölçülerle kendime göre biraz oynadım. Sonuçta harika bir börek çıktı ortaya.Gerçekten de methedildiği kadar varmış:)En kısa zamanda tekrar yapıcam:)Denemeyen varsa mutlaka denesin derim:)Gelelim Mimime... Sevgili Edacım ve Bengücüm beni mimlemiş.Teşekkür ederim.Hakkımda 7 ilginç şey söylecekmişim, hadi bakalım:)
1.Mutfağa ve yemek yapmaya bu kadar ilgili olmam bence ilginç, yaşım ve durumum göz önüne alınınca:)
2.Alışveriş yapmayacaksam mağazaları gezmeyi sevmem.
3.En küçük bir hayal kırıklığında dünya başıma yıkılmış gibi hissedebilirim.
4.İstediğime ulaşmaya çabalamaktan asla vazgeçmem.
5.Kova burcuyum.
6.Sürekli ilginç, pembe dizileri yada korku filmlerini aratmayacak şekilde rüya görürüm:)
7.Her zaman en mükemmeli yapmaya çalışırım ama bu yüzden işlerim bazen son vakte kadar kalabilir.

İlginçmiydi değil miydi bilmem ama ben sıramı savdım:)Şimdi de Papatyamı, Aysultanımı, Sevgilerimle'yi, Ece'yi ve Kekcafe'yi mimliyorum..

10 yorum:

burcunokta dedi ki...

Elifcigim seni birazda olsa tanımak güzel.

unlu börek çıtır çıtır görünüyor gece vakti canım çekti, canım ellerine saglık.sevgiler.

tub@ dedi ki...

unlu böreği bende denemiştim hatta resmedemeden bitmişti :)


mim cevaplarını okumak çok zevkliydi tatlım, sevgiler

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Börekler süper ellerıne sağlık..
Sevgilerle...

kalpkurabiye dedi ki...

canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor..

orece dedi ki...

elifcim bende yaptım harika oluyor ellerine sağlık. yaaa bende aynı rüyalardan görüyorum bide etkisinde kalıyorum sorma bazen gercekmi rüyaı diye karıştırıyorum inana. tatlım aldım mim sağ ol en kısa zamanda cevaplıycam öptüm...

lezzet sefasi dedi ki...

Harika bir goruntu,tadinind anefis olduguna eminim.Ellerine saglik canim.
Sevgiler,
Sefa

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık favori böreğimiz...

Mim cvplarıda süper:D

Hayattan Azıcık dedi ki...

Çok güzelmiş ellerine sağlık.

Aysultan... dedi ki...

Ben bu böreği çok seviyorum:)))
eline sağlık canım...

Behiye Sönmez dedi ki...

Denencekler listeme ekledim ellerinize sağlık..

Yorum Gönder