27 Ocak 2010 Çarşamba

Fırında Pırasalı Mücver


Malzemeler

3 adet yumurta
1 kase ince doğranmış pırasa
1'er adet rendelenmiş havuç, patates, soğan
2 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1-1.5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
tuz

üzerine kaşar peyniri ve susam

Yapılışı

Rendelenmiş sebzeler çok az yağ ile teflon tavada biraz öldürülür. Yumurtalar tuz ilave edilip çırpılır.Ardından yoğurt ve yağ ilave edilip tekrar çırpılır. Un, kabartma tozu ve sebzelerin hepsi ilave edilip karıştırılır. Yağlanmış tepsiye aktarılıp üzerine kaşar peyniri rendesi ve susam ekilir, sıcak fırına verilir.Afiyet olsun..

Elif diyor ki:

Geçen gün ki misafirlerimiz için kafamdan uydurarak yaptığım bir diğer tarifim de fırında pırasalı mücver:) Kış sebzeli kek de diyebiliriz aslında:)İçine evde bulunan ve birbirine yakışan sebzeleri ilave ettim.Yiyenler çok beğendi ve tekrar yapılması istendi:) Rengi de tadı kadar güzel olmuştu, ayrıca:) Bu tarifimi çok sevdiğim keyfe-seyran ablama ithaf ediyorum:)Kendisi geçenlerde diyet tarifleri de istediğini söylemişti. Tam bir diyet tarifi olmasa da hafif, sebzeli ve leziz bir tat oldu bence:)Denemeniz dileklerimle..

15 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Allahım nasıl da güzel görünüyor böyleeeee!
şuan burda olsa affetmezdim:)

ellerine sağlık tatlım..

GÜLSÜM dedi ki...

ÇOK GÜZEL OLMUŞ UYDURABİLMEKTE MARİFET... ELLERİNE SAĞLIK....

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika bir lezzet...

Şehnaz dedi ki...

süper bir f,ikir arkadaşım..bende kabaklısını yapıyorum..ellerine sağlık..

burcunokta dedi ki...

Görüntü süper muhteşem olmuş, ellerine saglık. sevgiler.

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Elifçiğim süpersin, harika görünüyor. Ben pırasının her türlüsüne bayılırım. Yarın pırasa alayımda yapayım bu tarifi. Öptüm canım.

KEYFESEYRAN dedi ki...

Allahım bu kadar kalp kalbe olurmu tam bugünlerde mücver yapmak istiyordum ama yağlı oluyor diye yapmıyordum fırında denemiştim bir kere başarılı olamamıştım ama bu tarifi görür görmez yazının altında ismimin olduğunu bilmeden hah elif bana göre bişeyler yapmış dedim teşekkürler fıstıgımmmmm hemen gidip yapayım ohhh rahat rahat yiyeyim bari

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Mutlaka deniyeceğim..
görüntü albenılı
ellerınıze sağlık.
Sevgilerle..

elif dedi ki...

teşekkür ederim arkadaşlarım,denemenizden mutluluk duyarım:)

Yemekbahane dedi ki...

Muhteşem gözüküyor. ellerine sağlık. Hem pırasa yemeyenlere de iyi bir kakalama yöntemi bence..Dur bir kocamda deneyeyim :)

tub@ dedi ki...

bayıldım

en kısa sürede denemem lazım :)

paşakızı mutfakta dedi ki...

Merhaba canım..Ellerine sağlık tek kelimeyle nefis görünüyor.Sevgiler.

gibi dedi ki...

Ben de pırasa mücveri yapmıştım ama bildiğimiz klasik biçimde. Bu harika görünüyor eminim tadı da öyle olmuştur, ellerine sağlık

Aysultan... dedi ki...

Eline sağlık canım ben bunun patateslisini de çok severim:)))

Adsız dedi ki...

ben icine peynir ve dereotu da koydum,pırasa yemeyen ogluma pırasa yemegı basardım,cok guzel oldu gercekten.mutlaka deneyin

Yorum Gönder