21 Ocak 2010 Perşembe

Vişneli Tart


Malzemeler

1 adet yumurta
2 yemek kaşığı tereyağı
3/4 çay bardağı sulu yoğurt
3/4 çay bardağı sıvı yağ
5 yemek kaşığı şeker
5 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 paket gurme vanilya
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
yeterince un (~2.5 su bardağı)

yeterince vişne (1 çorba kasesi kadar)
4-5 yemek kaşığı şeker

Yapılışı

Hamur için eritilmiş margarin,sıvı yağ,yumurta,yoğurt ve şeker karıştırılır.Ardından hindistan cevizi,gurme vanilya,un ve kabartma tozu da eklenip yoğurulur.Bu arada çekirdekleri çıkartılmış vişne şekerle suyunu bir miktar çekene kadar pişirilir.İsteğe bağlı olarak hamurun birazı üzerine kafes yapmak için ayrılır.Geri kalanı unlanmış bir zeminde kalıbın şekline göre açılır ve yağlanıp unlanmış kalıba yerleştirilir.Üzerine vişne pişirildikten sonraki yoğun suyundan sürülür ve vişneler eşit şekilde dağıtılır.Ayrılan hamurla kenarlarına ve üzerine çizgiler yapılır.Sıcak fırına verilir.Afiyet olsun.

Elif diyor ki:

Bu soğukta kışta aklıma elmalı,ayvalı değil de vişneli tart yapma fikrinin gelmesi biraz garip oldu.Ama zaten yazın buzluğa vişne depolamanın amacı da biraz bu değil miydi?Evet benim için buydu:)Anneciğim vişneleri kızı bilumum tatlıda pastada kullansın diyerek buzluğa koymuştu:)Vişneli tarta azıcık aroma versin diye de hamuruna gurme vanilya ve hindistan cevizi koydum.Velhasıl, nefis bir tart oldu.Denemeniz dileklerimle..

13 yorum:

burcunokta dedi ki...

nefisss, vişnelisine hiçde dayanamam, canım ellerine saglık. sevgiler.

tub@ dedi ki...

vişne reçelim var ama onunla da olur sanırım ??

ellerine sağlık canımcım, sevgiler

elif dedi ki...

teşekkür ederim burcucum ve tubacım.elbette vişne reçeli ile de nefis olucaktır canım.

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Elifçiğim döktürüyorsun yine maşaallah, sen harika bir hamur işleri uzmanısın. Seni alacak şanslı bayağı :) Ellerine sağlık canım. Sağlıcakla kal.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

yanınada bir fincan çayla kim tutar beni:)

ellerine sağlık Elifcim, enfes görünüyor..

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık...

KEYFESEYRAN dedi ki...

Kıs kim yiyor bunları hergün kilo alıcan bak Anacına mı yediriyorsun yazık kadıncağaza valla bayılacak yeter diet yap biraz bende bayılacam bu tariflerin yüzünden süperler hadi bana da diet bişiler yapıver

Sevil Şahin dedi ki...

elifcim ellerine saglık güzel yorumların için tşk ederim
sevgiler

elif dedi ki...

teşekkür ederim arkadaşlar:)ablacım misafirimiz vardı onlara yapmıştım vişneli tartı:)genelde az yağlı yapmaya çalışıyorum kilo almayalım diye ama tamam senin için diet bişiler de yapıcam:)

iPeK dedi ki...

Ellerine sağlık Elifcim,gene harika tatlar yaratmışsın,sevgiyle kal.

Yemekbahane dedi ki...

Vişneli yaptın,bize yazı anımsattım be canım. Ellerine sağlık. Ziyaretin ve geçmiş olsun dileklerin için çok teşekkür ederim.
Sevgiler
Müge

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

elifcim ellerine sağlık..bu aralar tatlılardan uzak kaldım bugün ne yapsam diye düşünüyorum...yapılacaklar arasına kaydettim..harika gözüküyor..

bir demet feslegen dedi ki...

İyi yapmışsınız canım buzluğa depolamakla, çünkü yarım kg.ını ne kadar pahalıya satıyorlar..
Gel beni ye diyor, daha kahvaltı bile yapmamışken blog gezmek neyime :P
Mimledim seniii

Yorum Gönder