6 Ocak 2010 Çarşamba

Muzlu Kurabiye


Malzemeler

2 yemek kaşığı margarin
3 yemek kaşığı sıvı yağ
3 yemek kaşığı yoğurt (2'si sulu yerinden)
5 yemek kaşığı şeker
1 paket gurme vanilya
1 adet yumurta
~3 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
2 adet muz

Yapılışı

Margarin eritilir.Un ve kabartma tozu haricindekiler derin bir kapta tel çırpıcı ile karıştırılır ve üzerine un ile kabartma tozu da eklenip yoğurulur.Muzlar dilimlenir.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılıp el ayasında açılır ve içine bir dilim muz yerleştirilip iyice kapatılır.Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsilerine yerleştirilip,kızgın fırına verilir.Servis ederken pudra şekeri ekilebilir.Afiyet olsun..

Elif diyor ki:

Muzlu kurabiye yapıcam diye ortalıkta dolanan ben muzu kurabiyeye nasıl monte edicemi düşünürken sevgili anneciğim içine muz dilimleri koy dedi:)Ben de olur mu öle falan filan derken anneme, bir baktım ki deniyorum:).Fırından ilk çıktığında ılıkken yaptığım kalite kontrolden pek memnun kalmamıştım zira muzlar da pişmiş ve garip bir tat vermişti.Fakat ertesi gün tekrar yediğimde o tattan eser yoktu.Kurabiyenin tadı yerine oturmuş ve harika bir lezzet ortaya çıkmıştı.Estetik görünmeleri amacıyla servis ederken de pudra şekeri serptim üzerlerine.Evet, bu kurabiyeler de dünki misafirlerimiz içindi:)Denemeniz dileklerimle..

11 yorum:

bir demet feslegen dedi ki...

Müthiş olmuştur eminim, şanslı misafirler :) eline sağlıkk

Şehnaz dedi ki...

elişfcim bende hiç denemedim..sen deneyin dersinde biz denemezmiyiz..ellerine sağlık canım..

GÜLSÜM dedi ki...

TEŞEKKÜRLER ELLERİNE SAĞLIK.... GÜZEL OLMUŞTUR...

iPeK dedi ki...

ilk defa sende gördüm muzlu kurabiyeyi,eminim her zamanki gibi lezzetlidirler,ellerine sağlık.

tub@ dedi ki...

ellerine sağlık şekerim :)

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık....

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Yıllar önce bi muzlu kurabiye denemem olmuştu, muzlar içine püre olarak konuyordu. Fakat biraz hamur kaldığı için bir daha denemeye cesaret edememiştim.

Muzu dilim olarak koymak iyi fikir geldi şimdi:) Ellerine sağlık Elifcim..

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

demekki bu kurabiyeleri misafir gelmeden bir gün öncesinden yapacaksın:)bana uyar..merak ettim tadını çok..ellerine sağlık canım adaşım..

Aysultan... dedi ki...

Denemeye değer:)) elelirne sağlık canım...

elif dedi ki...

teşekkür ederim arkadaşlar:)

gül dedi ki...

daha önce hiç duymamıştım muzlu kurabiyeyi değişik bişey. sevgiler

Yorum Gönder