14 Ocak 2010 Perşembe

İncirli Pay


Malzemeler

Hamuru için:
3 yemek kaşığı margarin
yarım çay bardağı sıvı yağ
3/4 çay bardağı sulu yoğurt
5 yemek kaşığı şeker
2.5 yemek kaşığı salep
1 paket gurme vanilya
1 paket kabartma tozu
2.5-3 su bardağı un

iç malzemesi için:
1 paket dolgu kreması
2.5 çay bardağı süt
8 adet incir

Yapılışı

Hamur için,un ve kabartma tozu hariç tüm malzemeler (margarin eritildikten sonra) tel bir çırpıcı ile karıştırılır.Üzerine una karıştırılmış kabartma tozu ile un eklenip yoğurulur.Dolgu kreması süt ile çırpılır.İncirler minik minik doğranır ve kremaya eklenip karıştırılır.Hamur 2 parçaya ayrılır. İkisi de ayrı ayrı merdane ile kalıbın büyüklüğüne göre açılır.Hamur kalıbın tabanına yerleştirildikten sonra kremalı incirler üzerine yayılır ve diğer hamur parçası üzerine kapatılıp,kenarları birleştirilir.Üzerine tarçın ekilir ve sıcak fırına verilir.Afiyet olsun..

Elif diyor ki:

Kurabiye niyetiyle yola çıkılmış bir hamurun kendisini nasıl da pay olarak bulduğunu örnekliyor bu tarif:)Gerekli olan tek şey kurabiye hamurunu yaptıktan sonra kurabiye yapmaya üşenmek.Akabinde hamur kendini tart veya pay yapılmak üzere merdaneyle açılıyor bulacaktır zaten:)Belirtmek isterim ki,payım kurabiyeden dönüşmüş de olsa tadından hiç bir şey kaybetmedi:) Kremayla karışan incir bir de bu krema pişmeye dayanıklı dolgu kreması olunca harika bir tat ve kıvam aldı payın içinde.Tabii hamurundaki salep ve gurme vanilya da değişik ve leziz bir tat vermişti paya.Açıkçası, ben tadını eti turtinin incirlisine benzettim ki kendisine bayılırım:)Denemeniz dileklerimle..

12 yorum:

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

sevgili adaşım ben de bayılırım o tada..bgn tatlı yapmamaya karar vermiştim ki her perşembe mutlaka yapılır bizde:)bunları görmek iyi olmadı..en iyisi blog aleminden uzaklaşmak niyeti bozmadan:)ellerine sağlık canım..

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Merhaba Elif, yemeklerin ve hamurişlerin çok lezzetli görünüyor. Özellikle tarçınlı toplarını deneyeceğim mutlaka. 6. izleyicim olduğun için teşekkür ederim. Bloğum henüz çok yeni ve bende yemek yapmaya iyice sardım galiba ((: (Bu arada sanırım İTÜ den mezunsun)

elif dedi ki...

canım adaşım ve bengücüm teşekkür ederim:)iyte den (izmir yüksek tek.enst.) mezunum canım:)

GÜLSÜM dedi ki...

YAZDIKLARINA VE DÜRÜSTLÜĞÜNE BAYILIYORUM....

elif dedi ki...

teşekkür ederim gülsümcüm:)

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık...
Ne kadar lezetli gözüküyor...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

iyi ki kurabiye yapmaya üşenmişsin o halde! :)

çok enfes görünüyor, ellerine sağlık Elifcim

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Denenmeye degecek bir tarif..
Ellerıne sağlık...

burcunokta dedi ki...

ay ben görüntüye bittim, enfes görünüyor, yapan ellerin dert görmesin.sevgiler.

KEYFESEYRAN dedi ki...

Elifim nasılsın incir denince bayıldım okulda iken sürekli biskremin incirlisini yerdim ama torba torba alırdık yemekler güzel olmayınca kantine dadanmıştık ana bi baktım okula girerken 58 kilo olan kız 68 kilo ile devam ediyor dur dedim ama iş işden geçmişti şimdi tam da diette iken yapmamalıydın bunu bana

Şehnaz dedi ki...

HARİKA OLMUŞ...GÖRÜNTÜ MÜKEMMEL..GEL BENİ YE DİYOR...ELLERİNE SQAĞLIK CANIM..

Aysultan... dedi ki...

Bencede harika olmuş bu pay:)))
elelrine sağlık canım..

Yorum Gönder