17 Ekim 2009 Cumartesi

Elmalı,Havuçlu Toplar


Malzemeler

3 adet orta boy elma
2 adet orta boy havuç
3 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı boyutunda taze zencefil
1 paket bisküvi
1 çay bardağı kadar fındık

Yapılışı

Elmalar, havuçlar ve zencefilin kabukları soyulup,rendelenir. Ardından 3 yemek kaşığı şeker ile suyunu tamamen çekene kadar pişirilir.Biraz soğutulduktan sonra,derin bir kap içinde küçük parçalara ayrılmış bisküvinin üzerine eklenip,tamamen karışana kadar yoğurulur.Fındıklar olabildiğince ince kesilerek geniş bir tabağa yayılır.Eller hafif ıslatılarak karışımdan parçalar koparılıp,yuvarlar yapılır ve fındığa bulanır.Afiyet olsun..

Elif diyor ki:

Yine bir akşam ve yine bir tatlı krizi:)Bu seferki annemin tatlı kriziyle denk geldi.Ben de daha dün aklıma düşmüş olan bu tarifi yapmaya koyuldum böylece.Geçenlerde aldığımız taze zencefili de havuca çok yakıştırdığım için tatlıma ilave ettim.Bu arada taze zencefilin kokusuna ve verdiği keskin tada bayıldım..

2 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Elmalısını yapıyordum fakat havuç kullanmıyordum ellerinize sağlık nefis gözüküyor...

Krema Tadında dedi ki...

harika görünüyor

Yorum Gönder