26 Ekim 2009 Pazartesi

Patlıcanlı Rulo Börek


Malzemeler

Harç için:
3 adet patlıcan
1 adet soğan
1 adet domates
bir avuç kadar maydanoz
3 yemek kaşığı zeytinyağı
tuz,karabiber

3 yufka
1 yumurta
yarım su bardağı süt
yarım su bardağı zeytinyağı

Yapılışı

Soğan küçük doğranarak zeytinyağı ile iyice kavrulur.Bu sırada patlıcanlar soyulup,minik minik doğranıp,tuzla ovulur.Kavrulan soğanlara ilave edilir.Bu arada susuz ve sert bir domates küçük küçük doğranır ve diğerlerinin üstüne ilave edilir.En son ince kıyılmış maydanoz ve karabiber de ilave edilip,karıştırıldıktan sonra ocağın altı kapatılır.Daha sonra bir kasede yumurta,süt ve zeytinyağ çırpma teli ile karıştırılır.Yufka tamamen açılır ve yüzünün yarısına bu karışımdan sürülüp diğer yarısı üzerine kapatılıp,bu yarının üzerine de karışımdan sürüldükten sonra sivri kenarlar biraz içe doğru katlanıp,uç kısma harçtan koyulur ve rulo şeklinde sarılır.Sonra bıçakla ikiye bölünüp,önceden yağlanmış fırın tepsisine dizilir.Diğer yufkalara da aynı işlem uygulandıktan sonra, üzerilerine kalan karışımdan sürülüp,arzuya göre çörek otu serpilerek, önceden ısıtılmış fırında pişirilir.3 yufka bir midi fırın tepsisine tam geliyor.Afiyet olsun.

6 yorum:

Nina dedi ki...

Thanks for visit my dear; I like your borek !!! :)))

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık...
Patlıcanlı gerçekten çok güzel oluyor:)

mutfağımdan dedi ki...

Çok güzel görünüyor:Eşim patlıcanlı şeyleri çok sever bunu denemeliyim.Ellerine sağlık...

elif dedi ki...

Çok tesekkürler Nina,aslı,mutfağımdan ve nur..

KEYFESEYRAN dedi ki...

Patlıcanın, her yemeğini çok severim hatta pazara gittiğimde kendimi kaybedip her seferinde 5 kilo patlıcan alıyorum. tezgahtar abla büyük poşet vereyim mi deyince, aman yok sen büyük poşet verdikçe ben daha çok patlıcan alıyorum diyorum artık az almaya çalışıyorum börekler harika, patlıcan dan ne güzel tatlar çıkıyor ortaya Adana da reçelini yemiştim tadı halen damağımda sevgiler.

elif dedi ki...

teşekkür ederim keyfeseyran bende çok seviyorum patlıcanlı yemekleri,börekleri,çörekleri..:)reçeli de ayrı güzel oluyor ben de tatmıştım..

Yorum Gönder