15 Kasım 2009 Pazar

Acıbadem Kurabiyesi


Malzemeler

3 yumurta akı
1 su bardağı tatlı badem
1 su bardağı şeker

Yapılışı

Badem kabukları soyulmadan blendırda un gibi olacak şekilde çekilir.Ardından şeker de pudra şekeri olacak şekilde çekilir.Yumurta akları derin bir kapta,mikserle köpük köpük olana kadar çırpılır.Üzerine çekilmiş badem ve şeker eklenip,karışana dek çırpılır.Muffin kek kalıplarına ince olacak şekilde paylaştırılıp,140 derecede,üstleri kızarana dek pişirilir.Afiyet olsun..

Elif diyor ki:

Bu benim ilk acıbadem kurabiyesi denemem oldu:)Sonucu başarılı bulduğumuz için bloguma da koymaya karar verdim.Ama ileride biraz daha geliştirip,güzelleştirmek istiyorum bu tarifi,ne de olsa ailecek bayılıyoruz acıbadem kurabiyesine:)Mesela içine birkaç tane ismini de aldığı acıbadem katılabilir:)Tarifte,önemli olan kalıplara ince olacak şekilde koymak karışımdan.Üstleri ve altları kızarınca da zaten tam istenilen kıvama gelmiş oluyor yani böyle içi yumuşak ve sakız gibi dışı da kıtır:)Denemeniz dileklerimle..

7 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Hiç denemedim ama çok seevrim:)))

Mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle...

Dilek Mutfakta dedi ki...

birkaç denemem başarısız oldu arkadaşım inşallah bu tarif tutarda bizde bol bol yeriz,eline sağlık.

elif dedi ki...

teşekkürler aslıcım ve dilekcim.

mutfağımdan dedi ki...

Bu kurabiyeyi ilk kez görüyorum canım.Ellerine sağlık çok güzel görünüyor...

mutfaktakizaman dedi ki...

canim bende hic denemedim ama sayende el aticam insallah;))

ellerine saglik...

elif dedi ki...

teşekkür ederim mutfagımdan ve huriyecim.eger deneyecekseniz tavsiyem bu 3 malzemenin içine birkac tane de çekilmiş acıbadem atın eger varsa evinizde.ama bu şekilde de hazırlarını aratmıyor kesinlikle ben dokusunu,kıvamını çok beğendim:P Ayrıca denemenizden mutluluk duyarım:)
düsbahcesi davetin ıcın tesekkurler..

Aysultan... dedi ki...

Badem alır almaz denemek istiyorum:) bende çok severim çünkü ellerine sağlık:)

Yorum Gönder