17 Kasım 2009 Salı

Üzümlü ve Cevizli Biscotti


Malzemeler

2 adet yumurta
1 su bardağı şeker
yarım çay bardağı sıvı yağ
2.5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 çay bardağı ceviz
1.5 çay bardağı kuru üzüm
tarçın

Yapılışı

Yumurtalar ile şeker çırpılır.Yağ da eklenip tekrar çırpılır.Daha sonra ayrı bir kapta,un,kabartma tozu,vanilya,üzüm ve blendırla un haline getirilmiş cevizler karıştırılıp diğer karışıma eklenir. Mikserle hafifçe karıştırılır.Tamamen karıştıktan sonra eller unlanarak karışım iki parçaya ayrılır ve bir parçası un ve tarçın ekilmiş tezgahın üzerine alınıp,rulo yapılır.Diğer parçaya da aynı işlem uygulanır ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirilir.180 derece pişirilir.Piştikten sonra ılımaya bırakılır ve ardından ince dilimler kesilip,tekrar tepsiye dizilir.Altlı üstlü fırında tamamen kızarana dek pişirilir.Soğuduktan sonra hava almayacak şekilde muhafaza edilir.Afiyet olsun..

Elif diyor ki:

Biscotti yapmak hiç aklımda yoktu ta ki çok sevdiğim canım kuzenim bana selanik kurusunu methederek anlatıp,benim de denememi söyleyene kadar:)Tabi benim aklıma bir kere girdiyse kurtuluşu yok o yiyeceğin.Önce bir internet araştırması yaptım sonra da mutfağa girip bu tarifi yaptıktan sonra çıktım:)Herkes bayıldı bunlara demekki bundan sonra farklı çeşitleriyle sık sık yapılacaktır tarafımdan:)Afiyetle..

8 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

anasonlu zeytinlisini tavsiye ederim gevreğin:)

ellerine sağlık..

Aysultan... dedi ki...

Ellerine sağlık canım,nefis görünüyor...

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

elifcim ilginç bir hazırlanış aşaması var..niyeti bozsam mı ki:)ama kuru üzüm yok evde..incirli nasıl olur acaba?sanırım niyeti bozdum:)sonucu blogumda görürsün inşallah canım..ellerine sağlık:)

elif dedi ki...

teşekkürler papatyacım,aysultancım ve elifcim.incirli de cok güzel olur eminim ki canım.

tub@ dedi ki...

Ellerine sağlık canım,harika görünüyor
sevgiler

mutfaktakizaman dedi ki...

ellerine saglik canim hmm off of ben bu gidisleee...;))

peynir hösmelimi dedi ki...

Ellerine saglik harika görünüyor.
Hic denemedigim bir tat Acaba yapsammi bende:))
Sevgilerle.

elif dedi ki...

teşekkürler tubacım,huriyecim ve peynir höşmelimi.

Yorum Gönder