7 Kasım 2009 Cumartesi

Kek Tatlısı


Malzemeler

3 adet yumurta
4 fincan şeker
3 yemek kaşığı yoğurt
yarım fincan sıvı yağ
1 tatlı kaşığı karbonat
6 fincan un

Şerbeti:
3 su bardağı su
2.5 su bardağı şeker

Yapılışı

Yumurta ve şeker derin bir kapta mikserle çırpılır.Ardından yoğurt ve yağ koyulup,tekrar çırpılır.Un ve üzerine bir kaç damla limon sıkılmış kabartma tozu da eklendikten sonra karıştırılıp,hafif yağlanmış mini fırın tepsisine boşaltılır ve 180 derecede üstü kızarana dek pişirilir.Bu arada,şeker,derin bir kapta, 3 su bardağı ılık suyla karıştırılarak eritilir.Kek piştikten sonra sıcakken dilimlere ayrılıp,şerbeti dökülür..Afiyet olsun..

Elif diyor ki:

Yine tatlı krizlerim beni rahat bırakmıyor bugünlerde.Dün yaptığım sütlaç yeterli gelmedi.İlla ki böyle şerbetli,hamurlu bir şeyler olacak ki benim tatlı krizlerim bir son bulsun:)İşte tam da böyle düşünürken,annemin kırmızı kaplı, yılların eskitemediği (:P) defterinden yapması kolay,hafif ve lezzetli Kek Tatlısı'nı yaptım.Özellikle akşam yemekten sonra pek güzel gidiyor:)Afiyetle..

8 yorum:

karamel mutfak dedi ki...

bende çok severim b utarz tatlıları ama nedense nezaman yapsam altı tatlı üstü kek oluyo:))
ellerine salık.

Aysultan... dedi ki...

Bencede güzel gider,Afiyet olsun canım ellerine sağlık, annelerimizin o defterleri iyiki var...

Pembe Tatlar dedi ki...

Elifciğim ellerine saağlık canım..

Mutlu pazarlar...

Şehnaz dedi ki...

ENFES GÖRÜNÜYOR CSANIM...ELLLERİNE SAĞLIK...

elif dedi ki...

teşekkür ederim aysulta,aslı,şehnaz ve karamel mutfak.ben de ustu kek olmasın die kürdanla delikler acıyorum piştikten sonra:)

mutfaktakizaman dedi ki...

hmm bende ne cok severim boyle tatlilari ellerine saglik canim...

zaten bu gidis gidis degil benimki;))
3 kilo aldim simdiden hayirlisi artik off off:)

sevgilerimle

Adsız dedi ki...

elif profil resmindekiler senin çizimin mi?çok seviyorum onları gördüğümde:))çok şirinler..
ellerine sağlık canım..ne güzel giderdi şimdi olsaydı..mmmhhh..
ben herkesin yerine yiyebilirim (kiloyu dert edenlere iyiliğimdir:)

sevgilerimle..

elif dedi ki...

yosunbukacım ben cizmedim profil resmindekileri.internette rastlamıştım çok hosuma gitmişti,hatta anlam bile yükledim bu resime:)yorumun için de teşekkürler canım..bende kilo almaktan korktugum halde,canım tatlı istediğinde ne saate ne kaloriye bakarım direk tatlıya dalarım:)

Yorum Gönder