30 Kasım 2009 Pazartesi

Limonlu Kurabiye


Malzemeler

1 adet yumurta
50 gr margarin
yarım çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı şeker
1 adet limon kabuğu rendesi
1 adet limonun suyu
2 yemek kaşığı yoğurt
3 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 paket premium vanilya
60 gr beyaz çikolata

Yapılışı

Eritilmiş margarin,sıvı yağ,yumurta,yoğurt,şeker ve limon kabuğu ile suyu derin bir kapta karıştırılır ardından kabartma tozu ve premium vanilya karıştırılmış un yavaş yavaş ilave edilip,yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurulur.Hamura şekil verilip tepsiye dizilir.Pembeleşene kadar pişirilir.Soğuduktan sonra benmari usulü eritilmiş beyaz çikolata bir kaşık yardımıyla üzerlerine sürülür.Afiyet olsun..

Elif diyor ki:

Bayram dolayısıyla birkaç gündür kapalıydı laboratuarımız:)Bugün açılışı limonlu kurabiye ile yaptık bakalım.Bayram için yaptığım bütün ikramlıklar 3 gün içerisinde afiyetle tüketildikten sonra birden mutfakta bir boşluk,midelerde bir hüzün hissettim ve koştum mutfağa:)Onca zamandır denemelerime alıştırdığım ev ahalisinin bünyesine, mutfaktan uzak kalmam pek iyi gelmiyormuş meğerse:)Neyse efendim,kurabiyemiz yarın midelerde yerini bulur elbet ama ben sıcak sıcak atıverdim ağzıma,kendisi gayet hoştu:)Afiyetle..

8 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım...

ben limon eklenen tariflee bayılırım..İlk fırsatta deniyeceğim

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

elifcim üzerine beyaz çikolata harika olur..dediğin gibi bir kere girdin mi mutfağa alıştırdın mı kurtuluş yok:)yapıp da yemeden olmuyor..sonrası malum..tartıyala küsme vaziyetleri..ellerine sağlık canım..

KEYFESEYRAN dedi ki...

valla sen tam bir kurabiye ustası bizde senin sayende kurabiye canavarı olduk ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Canim ellerine saglik.

Limonlu kurabiyeyi hic denemedim, ama senin tarifini mutlaka denicem:)

Öptüm

PAPATYA PRENSES dedi ki...

limonlu keki de kurabiyeyi de pek severim.

ellerine sağlık Elifcim.

Pembe Tatlar dedi ki...

Limonlu olan herşeyi çok severim ellerine sağlık canım...

burcunokta dedi ki...

ohh limonun kokusuylan nekadar lezzetli olmuştur, ellerine saglık. sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

geçmiş bayramını kutlarım anca dönebildim :):)
kurabiyeler harika limonlu tatlara bayılırım
ellerine sağlık cnm

Yorum Gönder