24 Kasım 2009 Salı

Çatal Kurabiye


Malzemeler

75 gr margarin
1.5 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
1 yumurta akı
1 yemek kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı mahlep
3.5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

üzerine:
1 yumurta sarısı
çörek otu

Yapılışı

Un hariç tüm malzemeler karıştırılır ve un da yavaş yavaş eklenerek yoğurulup,yumuşak bir hamur elde edilir.Biraz buz dolabında dinlendirilebilir.Daha sonra küçük parçalar koparılıp elle şerit haline getirilir ve çatal görünümü verilir.Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilip,üzerilerine yumurta sarısı sürülür ve çörek otu ekilir.Önceden ısıtılmış fırında kızarana dek pişirilir.Afiyet olsun..

Elif diyor ki:

Malum, bayram hazırlıklarımız başladı,ben de birkaç gün süren mecburi aradan sonra zevkle mutfaklara dönüş yaptım:)Kuzenimin çok sevdiği (biscottilerde bahsettiğim kuzenim:)), çatal kurabiyeyi yaptım bayram için.Gayet lezzetli kıtır kıtır oldu kurabiyeler.Tarif de Lezzet dergisinin eki Altın Mutfak'tan.Oradaki ölçülerle biraz oynayarak yaptım kurabiyeyi.Velhasıl,kurabiyemiz bayramlık ikramlar arasında yerini aldı, afiyetle yenmeyi bekliyor:)Denemeniz dileklerimle..

9 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

çok severim çatalı. ellerine sağlık canım.
bayramda ağız tadıyla yemek nasip olsun inşallah..

birsence dedi ki...

çok nefis görünüyor eminim mis gibide kokmuştur mutfak pişerken..ellerine sağlık arkadaşım....

KEYFESEYRAN dedi ki...

eline sağlık elif cim mahlep ne güzel kokmuştur şimdi çok severim

burcunokta dedi ki...

Mahlep ve çörek otu bir birine okadar yakışıyorki, benim vaz geçilmezim, pişerken ohh misgibi kokmuştur. Ellerine saglık. sevgiler.

Syhn dedi ki...

yarın bunu bir deniyeyim..
benlik bi lezzete benziyor.
sol tarif için ;)

elif dedi ki...

papatyayım teşekkürler canım güzel dileklerin için.keyfeseyran ve burcunokta, ayrıca teşekkür ederim.birsence ve seyhan,ziyaretleriniz için teşekkürler..

Dilek Mutfakta dedi ki...

arka arkaya okadar nefis tarifler yayınlamışsın şu an bilgisayarın içine girip hepsinden yemek istiyorum ellerine sağlık hepsi muhteşem görünüyor....

Pembe Tatlar dedi ki...

Ya bende çok seviyorum ama o çatal şeklini vermek öldürüyor beni:))

Ellerine sağlık canım..

elif dedi ki...

dilekcim teşekkürler keşke fırsatım olsa da görüntuden ve tarifden fazlasını da verebilsem:)aslıcım haklısın ya ne kadar zor o şekli vermek zaten yamuk yumuk oldular biraz ama tadı kamufle edicek şeklini zannımca:)

Yorum Gönder