11 Eylül 2009 Cuma

Açma


Malzemeler

1 su bardagı ılık süt
yarım su bardagı su
1 yemek kasıgı kaymak
yarım su bardagı zeytinyagı
50 gr tereyagı
2 yumurta
3 yemek kasıgı seker
1 cay kasıgı tuz
yarım paket Dr.Oetker kuru maya
1 paket Dr.Oetker mahlepli ve susamlı kabartma tozu
aldıgı kadar un
zeytin,kasar peynir


Yapılısı

Sut,su,2 yumurtanın akı,seker,tuz,zeytinyagı,eritilmis tereyagı ve kaymak derin bir kapta karıstırılır.Ayrı bir kapta biraz unla beraber Dr.Oetker'in mahlep ve susam aromalı kabartma tozu ve yarım paket kuru maya (yaklasık 5 gr,2 cay kasıgı olabilir)karıstırılır ve diger kaba eklenir.Aldıgı kadar un eklenerek yumusak bir hamur elde edilir.Yaklasık 1 saat dinlendirilir.Daha sonra sade yada zeytinli ya da kasar peynirli acmalar yapılır.Ustlerine ayırdıgımız yumurta sarıları sürülüp,susam ekilir.180-200 derece de pişirilir.


Elif diyorki:

Bu acma tarifini cok icimden gelerek yaptım,acıkcası:)Once ınternette acma tariflerini (Portakal Agacı,Selin Caglayan vs)inceledim.Sonra kendimi mutfaga koyverdim ve bu bol malzemeli acma tarifini ortaya cıkardım.Aslında ılk defa denedigim ve cok icimden gelerek yaptıgım icin bu tarifi koymucaktım ama piştikten sonraki goruntuleri ve tatları beni hayli ikna etti diyebilirim:)Cok lezzetli olmuslardı..Ben acmalarımı zeytinli (resimde yuvarlak olan) ve kasar peynirli (resimde uzun olan) yaptım.Sade yada hashaslı yada salamlı,sucuklu da yapılabilir..

0 yorum:

Yorum Gönder