19 Eylül 2009 Cumartesi

Patatesli Poğaça


Malzemeler

yarım su bardagı sut
yarım su bardagı yogurt suyu
1 yumurta
1 kucuk paket ınstant maya (10 gr)
2 yemek kasıgı krem peynir
1 yemek kasıgı tereyagı
3-3.5 su bardagı un

içi için:
2 patates
tuz,karabiber
2 yemek kasıgı süt

Yapılışı

Sut ve yogurdun sulu kısmı, yumurtanın akı,krem peynir ve eritilmiş tereyagı karıstırılır.Ustune 3 bardak un ve unun ustune maya ılave edilip yogurulur.Un az gelırse biraz daha eklenebilir.Yumusak bir hamur elde ettikten sonra 30-45 dk dinlenmeye bırakılır.Daha sonra patatesler soyulup,irice dogranıp,tuz atılmıs suda kaynatılır.Sıcakken ezilip,arzuya gore karabiber ve 2 yemek kasıgı sut ılave edilip,karıstırılır.Hamur kabardıktan sonra (vakit varsa kabarması için 1 saat belki daha fazla beklenebilir)Hamurdan bezeler kopartır ve elle acıldıktan sonra hazırlanan içten koyulur.YAglı kagıt serilmiş tepsiye dizilir.Ustune akından ayrılan yumurta sarısı sürülüp,çörek otu veya susam serperek fırına verilir..Afiet olsun..


Elif diyorki:

Bugun ramazanın son günü olması vesilesiyle sahura birseyler yapayım dedim.Sanki daha onceki sahurlarda hic yapmıyormusum gibi oldu:)Aslında sadece 2-3 gündür bişeyler yapmıyorum:)Mutfakta ne yapayım diye aranırken poğaca yapmaya karar verdim yine kafamdan estigi gibi tabiki:)İcine krem peynir koyayım bi de yogurdun suyu da olsun bakalım nasıl olcak dedim.Sonra basladım hamuru yogurmaya neden sonra bu hamurun surekli elime yapıstıgını farkettım ve hatırladım ki tereyagını koymayı unutmusum:)Hamur hazırdı artık bende bakalım yagsız olsun,nasıl olcak dedim.Gayet de guzel oldu ama tereyagı olsa daha guzel olabilirdi belki de:)İste bu da böyle bir poğaca oldu.Patatesin yanına baska biseyler de koyulabilirmis ayrıca maydonoz ya da çokelek gibi.Aslında ben kavrulmus soganı cok yakıstırıyorum patatese ama pogacada gusel olmaz,gece gece de yenmes diyerek bu sekilde yaptım pogacamı.Evet belki dunyaları kurtarıyormusum gibi anlatıyor olabilirim pogacamı ama demistim ya onceden de ben hamur yogurmayı yeni ogreniyorum:)İşte ondan boyle zevkli denemesi ve de anlatması..:)


0 yorum:

Yorum Gönder