30 Eylül 2009 Çarşamba

Elmalı Kek


Malzemeler
3 yumurta
1 su bardagı seker
1 su bardagı elmalı soda
1 yemek kasıgı tereyagı
1 yemek kasıgı sıvıyag
3 adet elma
2 su bardagı un
3/4 su bardagı fındık kırığı
1 tatlı kasıgı tarçın

Yapılışı
Elmaların kabuklar soyulup,kup seklınde dogranır.Yumurtalar ve seker derin bir kapta iyice cırpılır.Daha sonra eritilmiş tereyagı,sıvıyag ve elmalı soda eklenip,tekrar karıstırılır.Fındıklar ve dogranmıs elmalar da ilave edilip yeniden karıstırılır.En son un ve tarcın ılave edilip,karıstırıldıktan sonra margarinle yaglanmıs bır borcama bosaltılır ve 180 derecede onceden ısıtılmıs fırında pişirilir.Afiet olsun..

Elif diyorki:
Böyle bir elmalı keki ilk defa denedim sanırım.Belki seneler once mutfakla daha cok haşır neşirken de denemiş olabilirim ama hatırlamıyorum pek:)İcine ne de olsa soda koyuyorum kabartma tozuna gerek yok diye yaptım bu keki ve resimde gordugunuz uzere pat diye bı kek oldu yani bole yogun bir kek.Boyle sevenler boyle yapabilirler amma ve lakin ben kabarmıs sunger gibi kek severim diyorsanız o zaman 1 paket kabartma tozu hic de fena olmazmıs bu keke derim bende:)Bu kekin hıkayesi de boyle.Goruntuye aldanmayın cok lezzetli oldu aslında yarın ben uyandıgımda bitmiş olursa hatta sasırmam:)

0 yorum:

Yorum Gönder