17 Eylül 2009 Perşembe

Sakız Muhallebili Gullaç


Malzemeler

10-12 yaprak güllac
1 litre süt
2 su bardagı seker
kreması icin:
1 paket hazır krema
1 parca damla sakızı
1 yemek kasıgı un
2 yemek kasıgı seker


Yapılışı

Kücük bir tencereye bosaltılan hazır kremaya, biraz sutle cırpılmıs 1 yemek kasıgı un ve 2 yemek kasıgı seker ılave edilir.Ayrıca markette 3-4 lu sekilde satılan damla sakızlarından bir parca koyulur ve kaynayana kadar karıstırılıp,piştikten sonra sogumaya bırakılır.Bu arada süt ve seker kaynatılır.Orta büyüklükteki bir borcama gullac yaprakları ıkıye bolunup,ustune ılımıs sutten dokerek dizilir.5 yaprak bu sekılde dizildikten sonra ustune hazırladıgımız krema surulup,aynı işlem kalan 5 yaprak icin de yapılır..Ustune ceviz serperek ikram edilir..Afiet olsun..


Elif diyorki:

Bu ramazanın 2.gullacı oluyor sakız muhallebili gullac.Gullacı dun yapmıstım aslında ama bugun koyabildim ancak.Ben borcama yaptıgım icin yaprakları ıkıye bolerek kullandım o yuzden cok fazla yaprak kullanmadım.Zaten boyle ince oldugunda daha cok seviyorum ben.İcindeki krema da cok ince oluyor.Eger kalın bır krema ıstenirse hazır krema un ve sut ıle cogaltılabılir.Bir onceki gullaçı bol cevizli yapmıstım 2 katta bır ceviz koymustum.Bu sefer de sadece ustune cevız ektım ve boyle daha lezzetli geldi bana.Velhasıl sakız muhallebili gullacımdan memnun kaldım:)Denemenizi tavsıye ederim..

0 yorum:

Yorum Gönder