17 Eylül 2009 Perşembe

Körili Kabak Çorbası


Malzemeler

1 adet sogan
2-3 diş sarımsak
3 adet kabak
4 yemek kasıgı zeytinyagı
2 yemek kasıgı un
6 su bardagı su
1.5-2 cay kasıgı köri
tuz,karabiber


Yapılışı

Sogan ve sarımsaklar dogranıp,zeytinyagı ıle kavrulur.Daha sonra kabaklar soyulup dogranır ve soganlarla beraber biraz kavrulduktan sonra icine kaynamıs olan 6 su bardagı su ılave edilir.Bu arada un,biraz su ıle cırpılır ve su ılave edıldıkten sonra karıstırarak corbaya koyulur.Kabaklar yumusayıncaya kadar kaynatılır.Köri ve karabiber ılave edilir.Tuzu ayarlanır.Piştikten sonra elektrikli bir cırpıcıdan gecirilir ve boylece pürüssüz ve yumusak bir corba elde edilir..İstege baglı olarak uzerine nane veya kekik ekilir..Afiet olsun..


Elif diyorki:

Tarif Agustos ayı Lezzet dergisinden..Fakat ben kendimce degisiklikler yaptım.Mesela süt koymak yerine un koydum corbaya.Ben corbalarda sütü pek sevmiyorum acıkcası.Agır bir tat oluyor ve sebzelerin tadını bastırıyor.Onun yerine un koyuyorum ben de.Cok lezzetli ve yumusacık bir corba oldu bu corba.Köri yine cok yakıstı.Yeni favori baharatım köri zaten,uygun olan tüm yemeklere kullanıyorum:)Boylece benim gibi hergun corba pişirmesi gereken bir insana,boyle yeni ve farklı tarifler kurtarıcı oluyor..

0 yorum:

Yorum Gönder