28 Eylül 2009 Pazartesi

Çilekli Pudingli Ekler


Malzemeler

3/4 su bardagı süt
3/4 su bardagı su
50 gr margarin
1 yemek kasıgı seker
2 su bardagı un
1 paket kabartma tozu
2 yumurta

içi için:
1 paket çilekli puding
3 su bardagı süt

uzerine:
1 kucuk paket çikolata
Yapılışı

Bir tencerede,süt,su,margarin ve seker kaynayana kadar pişirilir.Daha sonra elenmis ıkı bardak un bir seferde tencereye atılıp,hamur toparlanana kadar karıstırılır.Ocaktan alınıp biraz sogutulur.Bu sırada cilekli puding pişirilip,biraz sogumaya bırakılır.Sonra 1 paket kabartma tozu hamura eklenip,karıstırılır.En son olarak ayrı bir kapta cırpılmıs olan 2 yumurta eklenir ve hamur yiyene kadar karıstırılır.Hamur hazır olduktan sonra bır kasık yardımıyla yaglı kagıt serılmıs tepsıye ıstenılen buyuklukte koyulur.Elınızı biraz ıslatıp,hamurların sekıllerını duzeltebılırsınız.250 derecede onceden ısıtılmıs fırında pembelesene kadar pişirilir.Biraz soguduktan sonra ortadan ıkıye kesılır ve icine pudıngden koyulur.Cıkolata benmari usulu eritilip,eklerin uzerine surulur.Afiet olsun..

Elif diyorki:

Kac gundur aklımdaydı ekler yapmak.Ancak bugun yapabildim.Eklerin hamuru biraz ugrastırıcı acıkcası.Tarif olarak 98 Sofra dergisindeki ekler hamuru tarifini baz alsam da yag mıktarını azaltıp,sut ve su mıktarını artırdım.Ayrıca yumurta sankı biraz fazla geldı,1 yumurta yeter gibiydi..Herneyse,sonuc olarak ekleri yaptım.İcine de ne zamandır canım cıleklı bişeyler ıstedıgı icin cilekli puding koydum.Ustune beyaz cıkolata koyucaktım ama evde yoktu o yuzden sutlu cıkolatayla ıdare ettim artık:)

2 yorum:

TAZE NANE dedi ki...

Ne hoş görünüyorlar böyle. Küt küt ağzıma atasım geldi.
Çok güzel.
Sevgiler.

elif dedi ki...

tesekkurler taze nane.ben de renk uyumunu cok begendim:)

Yorum Gönder