14 Eylül 2009 Pazartesi

Sebzeli Pidecikler


Malzemeler

1 yumurta
1 cay bardagı zeytinyagı
1 su bardagı ılık süt
2 cay kasıgı kuru maya
1 adet orta boy haslanmıs patates
2 cay kasıgı tuz
1 tatlı kasıgı toz seker
aldıgı kadar un

harcı için:
2 adet kabak
1 adet havuc
cokelek
tuz

Yapılışı

Haslanmıs patates pure haline getirilir veya rendelenir.Süt,maya,yag,tuz,seker,patates ve yumurtanın akı derin bir kapta karıstırılır.Aldıgı kadar un ilave edilerek yogurulur.Daha sonra harcı hazırlamak icin kabaklar ve havuc soyulup,rendelenir.2 yemek kasıgı zeytinyagı ile biraz sotelenir.Sonra icine istenilen miktarda çökelek;lor ya da beyaz peynir ılave edildikten sonra tuzu ayarlanır.Hamurdan kücük bezeler koparılıp,el yardımıyla veya bir oklava ile biraz acılıp,harctan koyulur ve pide sekli verilir.Bu sekilde hazırlanan pidecikler kenarlarına yumurta akı sürülüp,fırına verilir..Afiet olsun..


Elif diyorki:

Bugun sahura bu sebzeli pideciklerden yaptım.Ne yapacagımı bilmeden girmiştim mutfaga ama sonra bir baktım hamur yoguruyorum:)Hamur yogurmak cok yeni bana o yuzden simdilik hosuma gidiyor:)Hamuru ne yapacagımı bılmeden yogururken aklıma pide yapmak geldi.Pogaca gibi hamuru aslında ama sekil olarak pideye benzettim ben onları.Biraz yalancı pide oldular o bakımdan ama lezzetten kurtardılar pacayı.Sahurda yapılmaları dolayısıyla da bir guzel yendiler:)Afiet olsun bize:)

0 yorum:

Yorum Gönder