10 Eylül 2009 Perşembe

Elmalı Kurabiye


Malzemeler
Harcı icin:
4 adet elma
3-4 yemek kasıgı seker
1 cay kasıgı tarcın
1 cay bardagı cekilmis ceviz
Hamuru için:
yarım su bardagı yogurt
yarım su bardagı süt
2 yemek kasıgı seker
75 gr margarin
kabartma tozu
aldıgı kadar un
Yapılışı
Elmaların kabukları soyulup,rendelenir.3 yada az gelirse 4 yemek kasıgı seker ve tarcın eklenip, suyunu cekene kadar pişirilir.Pistikten sonra sogumaya bırakılır ve cevizler eklenip,karıstırılır.Hamur icin margarin eritilir.Yogurt sut,seker ve margarin derin bir kapta karıstırılıp,aldıgı kadar un ve unun ustune kabartma tozu ılave edilir.Hamur yogurulduktan sonra 4 parcaya ayrılır.Ve her parca oklava ile acılıp,pasta keser gibi 8 e bölünür.Her parcanın genis kısmına harctan koyulup sarılır.Yaglanmıs ya da yaglı kagıt koyulmus tepsilerde 180 derecede pişirilir.Soguduktan sonra pudra sekeri ekilerek servis yapılır..Afiet olsun..
Elif diyorki:
Elmalı kurabiyeyi kücükken oyle cok severdim ki,ne kadar hasta veya ne kadar iştahsız oldugumu belirtmek icin "canım elmalı kurabıye bıle ıstemıyo"derdim:)Büyüdükce elmalı kurabiyeye olan duskunlugum azaldı ama yinede universitedeyken annem ne zaman yiyecek birseyler gonderecek olsa veya ben ne zaman tatil icin eve gelicek olsam,listenin basına hep elmalı kurabiyeyi koyardım.Bugun de ne zamandır elmalı kurabiye yemedigimi farkedip,mutfaga attım kendimi.Tarif tabiki annemin kırmızı kaplı defterinin anonim tariflerinden:)Fakat ben yag oranını bayağı azalttım.250 gr margarin yerine 50 gr margarin 25 gr da tereyagı koydum:)Sonuc olarak piştikten sonra yumusak bir kurabıye elde ettım.Ben sonuctan memmunum ama kıtır kıtır ısteyenler yag oranını cogaltabılırler.Ayrıca elmaların tatlılıgına gore katıcagınız sekerin miktarını da degistirebilirsiniz.Gayet lezzetli ve kolay elmalı kurabiyelerimi denemenizi tavsiye ederim:)

0 yorum:

Yorum Gönder