15 Eylül 2009 Salı

Hurmalı Cevizli Kurabiye



Malzemeler

2 su bardagı un
3 yemek kasıgı toz kremsanti
2 yemek kasıgı seker
50 gr margarin
8 yemek kasıgı süt

harcı için:
10 adet hurma
2-3 yemek kasıgı cekilmiş iri parcalı ceviz


Yapılışı

Hurmaların cekirdekleri cıkarılıp kücük kücük dogranır.Cekilmis iri parcalı cevizlerle karıstırılır. Tereyagı eritilir.Derin bir kapta hamur icin gerekli olan tüm malzemeler karıstırılıp yogurulur.Daha sonra hamurdan alınan kucuk parcalar el yardımıyla acılıp hurmalı cevizli karısımdan koyulur ve kapatılır.Yaglı kagıt serilmis fırın tepsisine dizilir.180 derece de pişirilir..Afiet olsun..


Elif diyorki:

Uzun zamandır kurabiye yapmak istiyordum fakat tüm kurabiyelerin hamuru neredeyse aynı oldugu icin içimden yapmak gelmiyordu.Sonra yosunbukanın blogunu gezerken kurabiyesinin birinde kremsanti kullandıgı gördum ve bende denemek ıstedim.Boylece yine:) icimden geldigi gibi bir tarif hazırladım [ölculerden belli oluyor,ornek: 8 yemek kasıgı süt:)]Kurabiyemde ramazan ayının en guzel meyvesi olan hurmayı kullandım. Ben bu tarifimi cok sevdim:)Hem hamur kıtır kıtır olmustu hem de hurmalar yumusamıs ve kurabiye ile ozdeslesmisti..Benim olculerımle 1 midi fırın tepsisi kadar kurabiye cıktı (16-20 adet).Misafire yapılacagı zaman olculer pekala artırabilir.Ben deneme asamasında oldugum icin hamur işlerini hemen yenip biticek kadar yapıorum:)En azından şimdilik..:)

0 yorum:

Yorum Gönder