2 Eylül 2009 Çarşamba

Şeftalili Pasta


Malzemeler
Kek için:
3 yumurta
3 fincan seker
yarım su bardagı yogurt
yarım su bardagı süt
1 yemek kasıgı sıvıyag
1 paket kabartma tozu
1 paket premium vanilya
aldıgı kadar un
Kreması icin:
4 bardak süt
3 yemek kasıgı un
1 yemek kasıgı nisasta
4 yemek kasıgı seker
Seftalili sos:
5 adet seftali
3 yemek kasıgı seker
Ustune:
1 paket krem Santi
1 bardak sut
Suslemek icin:
yarım paket krokan
Yapılısı
Derin bir kapta yumurta ve seker iyice cırpılır.Ardından sut,yogurt ve yag ılave edilip tekrar karıstırılır.Ayrı bir kapta una karıstırılmıs kabartma tozu ve vanilya eklenir.Aldıgı kadar un da ılave edildikten sonra margarinle yaglanmıs yuvarlak bir borcama bosaltılır. 180 derece fırında icine bıcak batırılınca temiz cıkana kadar pişirilir.Kek sogumaya bırakılır.Seftaliler soyulup,ınce ınce dogranır ve 3 yemek kasıgı sekerle suyunu biraz cekene kadar pişirlip,sogumaya bırakılır.Krema icin un ve nisasta tencereye koydulduktan sonra 1 bardak sutle pürüssüz olana kadar el cırpıcısı ıle karıstırılır.Daha sonra 3 bardak süt daha ilave edilip,kaynayana kadar karıstırılarak pişirilir.Ocaktan almadan hemen once 4 yemek kasıgı seker ılave edılip karıstırıldıktan sonra sogumaya bırakılır.1 bardak sut ve krem santi cırpılır.Kek soguduktan sonra kabından cıkarılıp,uzun bir bıcakla eninden ikiye bolunur.Ustune ılımıs olan seftalili sosdan koyulur.Seftalilerin ustune de krema koyulur ve diger kek ustune kapatılır.Bu kek seftalili sosun kalan suyu ıle yarım bardaktan az sut ıle ıslatılır.Ustune kremsanti sürülüp,bir havanda ezilmis krokanlar serpilir.Dolapta birkac saat bekledikten sonra servise hazır olur..Afiet olsun..
Elif diyorki:
Ramazan dolayısıyla canımın hep serbetli tatlı ıstemesine bir de pasta istemesi eklendi.Bende dun gece usenmedım girdim mutfaga,seftalili pasta yaptım:)Henüz yiyemedim gerci:)Artık aksam iftardan sonra bakıcam tadına.Kremsanti olarak ben Dr.Oetker'ın kaymak tadında krem santisini kullandım.Bu arada hazır olarak satılan koskanın krokanları var.Evde vardı onlardan bende birazını ezıp pastanın ustune serptim.Bir de seftaliler suyunu tam cekmiyor.Bende biraz sulu bıraktım boylece alt keki ıslatmaya da gerek kalmadı.Ust kek icin de arta kalan suyla sütü karıstırıp ıslattım.Artık pasta yapmaya basladıysam bir kere kesin devamı gelicektir.Kilo almaktan korktuguma mı uzulsem yoksa yeni seyler denedigime mi sevinsem bilemedim:)

0 yorum:

Yorum Gönder