1 Eylül 2009 Salı

Alabanda Kebabı



Malzemeler (4 kişilik)

2 tavuk goğüs eti
1 yemek kasıgı tereyagı
3 yemek kasıgı zeytinyagı
2 adet orta boy patates
1 adet havuc
1 adet sogan
kimyon,kekik,karabiber,köri
tuz
1 adet yufka
1 kucuk kase sut ve yogurt karısımı
3 yemek kasıgı zeytinyagı
rendelenmis kasar peyniri

Yapılısı

Tavuklar ve soganlar küçük küçük dogranır.Tereyag ve zeytinyagı aktardıgımız tencereye ilk once soganlar sonra tavuklar ılave edilip kavrulur.Istenilen baharatlar ilave edilir (kekik,köri,kimyon,karabiber ve tuz). Daha sonra yarım ay seklınde dogranan havuclar ve ardından küp küp dogranan patatesler tencereye aktarılır.Biraz kavrulduktan sonra cok az su ılave ederek (su bittikce malzemeler pişene kadar tekrar eklenir) pisirilir.Daha sonra bir kucuk kasede karıstırıdıgımız yarısı sut yarısı yogurt olan sosa zeytinyagını eklenir.1 adet yufka 4 parcaya bolunur.Yufkaların her bir parcasına sosdan sürülür.Herbir yufka parcası orta boy bir kasenin icine yerlestirilir ve icine hazırladıgımız tavuklu karısımdan koyulup,kapatılır.Daha sonra kase,onceden yaglanmıs bir tepside ters cevrilir.Ve bu sekilde hazırlanan bohcalar tepsiye dizildikten sonra ustune kalan sosdan surulup,kasar peynir rendesi koyulur.200 derece fırında pişirilir.Daha sonra arzuya göre ustune salcalı sos ilave edilir.Afiet olsun..


Elif diyorki:
Bugun iftara degisik biseyler yapayım derken,Lezzet dergisinde manisa kebabına rastladım.Tamam bugunki yemegim bu dedim kendime ve hazırlıklara basladım.Sözüm ona manisa kebabının tavuklusunu yapıcaktım.Sonra evde sütün bittigini farkettim -ki manisa kebabının krepi icin sut gerekliydi-. Ben bu tarifi nasıl kurtaracagımı dusunurken, o sırada bizde olan kuzenim bana buna benzer bir yemek olan alabanda kebabını anlatmaya basladı.Boylece tarifim birden manisa kebabından alabanda kebabına dönüstü:)Bu tarif kuzenimin Canakkale'de kaldıgı yurtta yapılıyormus ve o gün yurtta değim yerindeyse bayram oluyormus:)Internette kendisine rastlayamasam da alabanda kebabını ben cok sevdim:)

0 yorum:

Yorum Gönder