11 Ağustos 2009 Salı

Armutlu Cevizli Pay




Malzemeler


İçi için

8-10 orta boy armut
3 yemek kasıgı seker
yarım limonun suyu
yarım su bardagı ceviz
2 tatlı kasıgı mısır nisastası
yarım cay bardagı su


Hamuru için

2 su bardagı un
yarım paket margarin
1 tutam tuz
1 yemek kasıgı seker
su


Yapılışı:

İlk once iç icin, armutların kabuklarını soyup ınce ınce dılımleyelım. Daha sonra armutları tencere de 3 yemek kasıgı seker ve yarım lımon suyu ıle pişirelim bir muddet. Armutlar suyunu bırakıyor pişirirken.Suyunu biraz cekmissen icine ayrı bır kapta karıstırdıgımız mısır nisastası ve suyu ekleyelim.Biraz karısıtırınca daha ozlu bir kıvam alıyor.Sonra icine cevizleri ekleyip sogumaya bırakabılırız.Hamuru icinse unu, tuz, seker ve eritilmis margarini derin bir kapta karıstırıp ustune aldıgı kadar su ekleyelim.(Yaklasık yarım bardak su ile yapmıstım ben) Hamuru iyice yogurduktan sonra ıkıye ayırıp, merdane ile acalım.İlk parcayı kenarları borcamdan sarkıcak sekilde koyalım.Ustune ıc malzemesini koyduktan sonra ikinci parcayı da biraz genis acıp ustune koyalım.Sonra kenarları birlestirelim ve onceden ısıtılmıs fırında 200 derece 20-25 dk pişirelim.Fırından cıktıktan sonra da tadına bakmak ıcın sabırsız davranmayalım:)Cunku ben oyle yaptım ve tadını begenmedım.Sonra sabah kalktıgımda tekrar baktım.Tatlı kendıne gelmıs, tadı guzellesmisti:)Bence gayet hafif ve lezzetli bir tatlı oldu.Afiet olsun..

1 yorum:

GÜLSÜM dedi ki...

ÇOK GÜZEL OLMUŞ EN KISA ZAMANDA DENEMEK İSTERİM....

Yorum Gönder