10 Ağustos 2009 Pazartesi

Top Cezerye


İşte ilk tarifim:)

Top cezerye tarifini ilk defa 1997-1998 Sofra sayısında gormustum. Malzemeleri kendimce biraz degistirdim ve simdi size sunuyorum..


Malzemeler:

5-6 orta boy havuç

3 yemek kasıgı şeker

1 paket kakaolu petibör bisküvi

1 yemek kasıgı katı yağ

Cekirdekleri cıkarılmıs vişne

Hindistan cevizi


Yapılışı:

Havucları rendeleyip tencereye aktardıktan sonra 3 yemek kasıgı sekeri ekleyelim.Suyunu salıp tekrar cekene kadar pisirelim. Biraz sogumaya bırakalım.Daha sonra petıbor bisküvileri derin bır kapta ufaladıktan sonra ustune havucları ekleyelim.Erittigimiz bir yemek kasıgı katı yagı ve miktarı istege baglı visneyi (ben 15 kadar kullandım) karısıma ekleyelim. Visne burda cogu tatlıda lımonun gordugu gorevı goruyor:)Ayrıca kakao ıle cok hos bir tat veriyor. Butun malzemeleri elimizle yogurarak karıstıralım.Elimizi hafif ıslatıp, karısımdan aldıgımız kucuk parcaları yuvarlak haline getirip hindistan cevizine bulayalım.Biraz dolapta beklettikten sonra tatlı kendine gelicek ve sunuma hazır olucaktır.Afiet olsun..


1 yorum:

gulseyhan dedi ki...

bu yaratıcı tarifi tatmış biri olarak vişnenin çok yakıştığını söyleyebilirim, evde pek malzeme yokken yapılabilecek kolay ve lezzetli bir tatlı. ellerinize sağlık :)

Yorum Gönder