21 Ağustos 2009 Cuma

Revani


Malzemeler

2 yumurta
3/4 su bardagı seker
yarım su bardagı yogurt
1 paket kabartma tozu
1 su bardagı un
yarım su bardagı irmik

Şurubu için:
2 su bardagı seker
2 su bardagı su
1 kucuk parca limon tuzu

Yapılısı

Seker ve yumurtalar iyice cırpılır.Ustune yogurt eklenip tekrar cırpılır.Daha sonra un ve kabartma tozu karıstırılıp eklenir,irmikte koyulduktan sonra iyice karıstırılır.200 derece fırında pişirilir.Şurubu için 2 bardak seker ve su bir tencerede pişirilir ve ocaktan almadan once limontuzu katılır.Surup ve kek biraz ılıdıktan sonra,surup kekin ustune bir kasık yardımıyla dökülür..Afiet olsun..


Elif diyorki:

Uzun zamandır serbetli tatlı yapmıyordum.Lakin, kremalı tatlıları daha cok seviyorum:)Bugun ramazanın da ılk gunu olması vesilesiyle serbetli bir tatlı yapayım o da revani olsun dedim ve annemin kırmızı kaplı tarif defterini karıstırmaya basladım:)Tatlının olculeri cogaltılabilir mesela kalabalık bir misafir icin yapılıyorsa cunku ben annemin tarifindeki olculerin yarısını kullandım.Ayrıca irmik de cogaltılabilir ve hatta bence oyle daha lezzetli olucaktır,inanıyorum ki:)

0 yorum:

Yorum Gönder