12 Ağustos 2009 Çarşamba

Soğan Çorbası


Malzemeler

4 tane sogan
2 su bardagı sut
5 su bardagı su
1 yumurta sarısı
2 yemek kasıgı un
2 yemek kasıgı zeytin yagı
tuz,karabiber,kekik


Yapılısı

Once soganları robotta rendeleyelim.Sonra zeytin yagı ıle bıraz kavuralım.Bu arada 2 yemek kasıgı un, sut ve yumurta sarısını bır kapta ıyıce karıstıralım.Soganlar kavrulduktan sonra karısımı ve 5 bardak suyu ekleyıp, tuzunu da ayarlayıp bir muddet kaynatalım.Daha sonra cırpıcı bir aletle corbayı cırpıp kıvamlı ve pürüssüz bir hale getirebiliriz.Ustune karabiber ve kekik serpip servis edebiliriz.Afiet olsun..


Elif diyorki:

Bu corba 97-98 Sofra sayısında gordugum bir Emine Beder tarifi.Ilk defa bugun deneme fırsatı buldum ve evdekilerin tepkılerinin ne olcagını merak ederek heyecanla bu corbayı yaptım.Tarifde yazan margarin yerine zeytin yagı kullandım boylece corbam daha saglıklı oldu.Sonradan, corbayı kışın annemin cok sık yaptıgını ve aslında babamla abimin pek de sevmedigini ogrendim.Annemse tam tersine bayılıyormus:)Ama bugun corbamı ıstahla yediler cunku cok actılar:)Ama her zaman ikinci kaseyi isteyen babam bu sefer hıc oralı olmadı:)Boylece bu corbayı da hafızama alıp diger tariflerin yanına yolladım:)

0 yorum:

Yorum Gönder