26 Ağustos 2009 Çarşamba

Köri Soslu Tavuk yanında Patates Püresi ve Sehriyeli Pirinc Pilavı


Köri Soslu Tavuk

Malzemler (8-10 kişilik)
8-10 adet tavuk göğüs eti
kekik,tuz,karabiber
Zeytinyagı

Köri sosu:
3 yemek kasıgı un
2 yemek kasıgı tereyag
1.5 su bardagı sut
1.5 su bardagı su
1 adet tavuk bulyon
1.5 cay kasıgı köri
yarım cay kasıgı karabiber
tuz

Yapılışı

Oncelikle, göğüs eti kucuk kucuk dogranır.Derin bir kapta kekik,tuz,karabiber ve istenilen olcude zeytinyagı ıle iyice karıstırılır.15-20 dk bekletilir.Tencerede biraz zeytinyagı ekleyerek iyice kavrulur (Göğüs eti yagı kaldırıyor, o yuzden ıstenılen miktarda kullanılabılır zeytinyagı).Bu arada sos icin,bir tencerede tereyagı eritilir,ustune 3 yemek kasıgı un eklenip,kavrulur.Bulyon yarım su bardagı sıcak suda cozulur.Biraz kavurduktan sonra bulyonlu su ve 1 su bardagı daha su tencereye eklenir.İyice karıstırdıktan sonra ustune 1.5 su bardagı sut eklenir.İyice karıstırılıp kaynatılır.Daha sonra köri,karabiber ve tuz eklenip,iyice karıstırıldıktan sonra ocaktan alınır.Servis yaparken tavukların uzerine miktarı ıstege baglı olarak köri sosundan dökülür.


Köri soslu tavugu, ogrencilik yıllarımda [ne kadar da cabuk mazi oldu,halbuki ben mezun olalı daha 2 ay olucak:)] Urla'da severek gittigimiz Yeşil-Mavi'de yerdim hep..Orayı oyle cok severdim ki ne zaman Urla'ya gidicek olsak (ki bizim kampusumuz Urla'ya 15-20 dkydı ve en yakın tek sosyallesme alanımız Urlaydı haliyle),once Yeşil-Mavi'deki yemeklerin lezzetini över sonra da oraya gidelim diye tuttururdum.Arkadaslarım da bana sana reklam yap diye paramı veriyolar yoksa derlerdi:)Evet artık mazi oluyor o gunler yavas yavas.Ve ogrencılık yıllarımdan ozledigim bir baska aktiviteydi Yeşil-Mavi'de köri soslu tavuk yada soya soslu tavuk guvec yada tavuklu penne yemek..:)İste o gunleri hatırlattı bana bugun yaptıgım köri soslu tavuk.Hemde sosu neredeyse gercek gibi yapmıstım [Gercekten kastım sanırım ordakı yedigim gibi olmasıydı:)]Boylece anılarım depresirken,tadını cok ozledigim köri soslu tavugumu afiyetle yedim:)Kori sosu tarifini Selin Caglayan'ın sitesinden aldım.Ama kendimce olculerde biraz degisiklikler yaptım.Tabiki köri soslu tavugumu tek basına koymadım misafirlerin onune.Bu guzel yemege eslik etmeleri icin olculerini her seferinde aklıma estigi gibi yaptıgım patates puresini ve sehriyeli pirinc pilavını da yaptım..


Patates Puresi
Malzemeler
4-5 adet orta boy patates
1.5 su bardagı rendelenmis kasar peynir
1 cay bardagı sut
4-5 yemek kasıgı zeytinyagı
tuz,karabiber

Yapılışı

Patateslerin kabukları soyulup,4-5 parcaya bolunup bir tencereye koyulur.Tencereye ustunu kapatacak kadar su ve tuz eklenir.Patatesler tamamen pişene kadar ocakta kaynatılır.Piştikten sonra suyu suzulup,derin bir kaba aktarılır.Halen sıcakken catalla iyice ezilir,kasar peynir eklenip karıstırılır.Daha sonra sut ve zeytinyagı eklenir.Bu asamada sut aldıgı kadar eklenebilir yani 1 cay bardagından fazla da olabilir az da.Zeytinyagı da istege gore eklenir.4-5 yemek kasıgı bazılarına gore az gelebilir.Karabiber ve tuz eklenip iyice karıstırılır.Eger hala pütürlüyse elektrikli bir cırpıcı alet kullanılıp pürüssüzlestirebilinir.


Patates puresi maydanozla suslenebilir.Ayrıca tereyagı da kullanılabilir zeytinyagı yerine ama ben herzaman yemeklerde saglıgı gozettigim icin kullanmıyorum.Ancak bir yemekte kullanılması elzemse de kacınmıyorum..Patates puresi de köri soslu tavugumun yanına cok yakıstı.Evet patates kızartması da cok gusel olurdu ama pure hem daha saglıklı hem de daha pratik:) Simdi de gelelim köri soslu tavugumun 2.yoldasına:)


Sehriyeli Pirinc Pilavı
Malzemeler
2 orta boy kase baldo pirinc
3 kase su
2-3 yemek kasıgı sehriye
2 yemek kasıgı tereyagı
3 yemek kasıgı zeytinyagı
3 yemek kasıgı aycicek yagı
tuz
1 adet tavuk bulyon

Yapılışı

Pirinc ayıklanıp sıcak suda yarım saat ıslatıldıktan sonra iyice yıkanıp suzulur.Yaglar tencereye koyulur,biraz kızdıktan sonra sehriyeler eklenip pembelesene kadar kavrulur.Daha sonra pirinc eklenir ve karıstırılır.Pirinc koydugumuz kase ile 3 kase su ılave edilir.Yarım caybardagı kaynar suda bulyon eritilir ve pılava ılave edilir.Tuzu da ayarlandıktan sonra kaynayana kadar yuksek harlı ateste pişirilir.Kaynadıktan sonra ise kısık ateste suyunu cekene kadar pişirilir.Eger tane tane olmadıysa ustune havlu kagıt koyulup,kapagı kapatılır.Biraz boyle bekleyince suyunu cekiyor.Ayrıca piştikten sonra hemen servis edilmicekse ara ara karıstırılmalı ki topak topak olmasın..


Elif'den son söz:
Bugunun ana yemegini de en uzun kaydımı girerek tamamlamıs bulunuyorum:)Hepimize afiet olsun..



0 yorum:

Yorum Gönder