23 Ağustos 2009 Pazar

Yufka Mantısı


Malzemeler (4-5 kişilik)

1 adet yufka
yarım cay bardagı sut
yarım cay bardagı yogurt
2 yemek kasıgı zeytinyagı

İç harcı için:
1.5 su bardagı kavrulmus kıyma
1 adet sogan
3 yemek kasıgı zeytinyagı

Sosu için:
1 orta boy kase yogurt
3-4 dis sarımsak
1 yemek kasıgı salca
3 yemek kasıgı zeytinyagı
nane,karabiber

Yapılışı

Sogan dogranır ve yagda iyice kavrulur.Ustune pişmiş kıyma koyulup,karıstırılır.Yufka tamamen acılıp ıkıye bolunur.Yarım parcanın ustune bır kasede karıstırılan sut,yogurt ve zeytinyag karısımından sürülür.Yarım parcanın geniş kısmının ucuna,enine olacak sekilde harctan koyulur.Ve rulo sekılde sarılır.Bu uzun rulo 2-3 parmak kalınlıgında parcalara bolunur.Diger yarım parcaya da aynı işlemler uygulanır.Kucuk rulolar altı yaglanmıs tepsi yada borcama dizilirler.Ustlerıne zeytinyagı sürülüp,fırına verilir.Bu arada sarımsaklar ezilir,yogurtla karıstırılır.Salca zeytinyag ıle tavada kavrulup,icine nane,karabiber atılır.Fırından cıkan yufkadan mantıların ustune once yogurt ve sonra salcadan dokulur.Afiet olsun..


Elif diyorki:

Bu tarifi ilk kez Lezzet dergisi temmuz sayısının ekinde gormustum.İlk yaptıgımda ustune sos yapmadan borek gibi yemistik.Bu sefer de sosla yapayım hemde iftarda yeriz diye dusundum:)Boyle de cok lezzetli oldu. Annem de adını yalancı mantı olarak degistirdi:)Ayrıca ben bu tarifle cok sonradan tanısmısım megersem.Cunku ılk yaptıgımda kuzenlerimle tadına bakmıstık ve ben onlara tarifi surdan aldım ne kadar da guzel diye bahsederken,onlar bana bunun cok bilinmis bir cesit oldugunu ve adının da sosyete mantısı oldugunu solemislerdi:)Sosyete mantısı,yalancı mantı yada yufka mantısı ne denirse densin ben yemekten cok zevk aldım:)


0 yorum:

Yorum Gönder