13 Ağustos 2009 Perşembe

Başamel Soslu Sucuklu Makarna




Malzemeler

Yarım paket makarna
Sucuk
Kasar peyniri


Sos icin;

2 su bardagı sut
1 tatlı kasıgı tereyagı
1 tatlı kasıgı sıvı yag
2 yemek kasıgı un
tuz


Yapılısı

Makarna suda haslanır.Sucuklar az bir yag ile kızartılır.Bu arada basamel sos icin un tereyagı ve sıvı yag ile kavrulur.Ustune sut eklenir.Topak topak olmasını engellemek icin el cırpıcısı ile cırpılabilir.Kaynatıp tuzunu ayarladıktan sonra sos,istenildigi kadar rendelenmis kasar peynir ve kızarmıs sucuklar makarnaya eklenir, karıstırılır.Daha sonra bır borcama yayılıp,ustune de rendelenmis kasar peyniri serpilip ustu kızarana kadar fırında pisirilir.Afiet olsun..




Elif diyorki:
Bu tarifi Portakal Agacı'nda gordum.Biraz kendime gore uyarladım acıkcası.Nedense ben bir tarifi harfiyen yerine getirip yapamıyorum:)Mesela mutlaka yagı azaltıyorum ve eger sıvı yag kullanılabılcek bir yemekse kesinlikle sıvı yagı tercih ediyorum.Bazen de evde malzemelerin hepsı olmuyor.Boylece alternatif bir tarif yaratmak tamamen hayal gucunuze kalıyo:)


0 yorum:

Yorum Gönder