26 Ağustos 2009 Çarşamba

İncirli Tatlı


Malzemeler

3 yumurta
1 su bardagı seker
1 su bardagı un
1 adet kabartma tozu
8 adet incir
1 su bardagı iri parcalı dogranmıs ceviz
Islatmak icin:
1.5 su bardagı incirin ıslatıldıgı su
2 yemek kasıgı seker

Kreması için:
3.5 su bardagı sut
2.5 yemek kasıgı un
1 yemek kasıgı nisasta
4 yemek kasıgı seker
yarım paket krem santi

Yapılışî

Tencereye koyulan un ve nisasta uzerine 1 bardak sut eklenip,purussuz olana kadar el cırpıcısı ıle cırpılır.Uzerine kalan 2.5 bardak süt ilave edilir.Kaynayana kadar karıstırılır.Ocaktan almadan hemen once 4 yemek kasıgı seker ılave edilip,karıstırılır ve krema sogumaya bırakılır.İncirler derin bir kase icinde sıcak su ile yumusayana kadar ıslatılır.Daha sonra incirlerin ıslandıgı bu sudan 1.5 su bardagı alınıp baska bir kaba aktarılır.İcine 2 yemek kasıgı seker ılave edilip,karıstırılır.Yumusayan incirler kucuk kucuk kesilir.Derin bir kapta yumurtalar seker ile iyice cırpılır.1 bardak unun icine kabartma tozu koyulup karıstırılır, ardından karısıma ılave edılır ve mikserle cırpılır.Dogranmıs incir ve ceviz karısıma ılave edilip karıstılır.Fırın tepsisine ya da borcama yayılır.160 derecede pişirilir.Pişen kek kürdan ile bırcok yerinden delinir ve uzerine hazırlanan incir sulu sos dökülür.Soguyan kremaya yarım paket krem santi ılave edilip,cırpılır.Kekin ustune kremadan surulup,beyaz cıkolata rendelenir.Servis yapana kadar dolapta bekletilir..


Elif diyorki

Bugunki iftar davetine ne tatlı yapayım diye dusunurken,portakal agacında bu tatlıyı gordum.Hem ilginc hem de hafif gozuktu bende deneyım dedım.Orjinal tariften farklı olarak,incir sayısını cogalttım ve kremayı da herzaman yaptıgım tarife gore yaptım.Gercekten de o kadar lezzetli olduki ben de cok sasırdım.Ve evet,herkes benle aynı fikirdeydi,neyse ki:)Bu tatlıyla birlikte bu aksamki iftar davetimizin menüsü son buluyor..

0 yorum:

Yorum Gönder