12 Ağustos 2009 Çarşamba

Domates Çorbası


Malzemeler

5 tane orta boy domates
1 tatlı kasıgı salca
2 corba kasıgı zeytin yagı
5-6 bardak su
1 cay kasıgı kekik
1 cay kasıgı karabiber
tuz

Yapılışı

Once domateslerın kabuklarını soyalım sonra robotta pure halıne getırelım.Zeytin yagı koydugumuz tencereye domatesleri de ekleyelım.Ustune 5 bardak su ve icinde salcayı erittigimiz 1 bardak daha suyu ekleyelim.Bu arada tencerenin altı acık sekilde.Ustune karabiber, kekik ve tuzu koydugumuz corbayı kaynatana kadar karıstıralım.Daha sonra bir muddet kaynatalım.Boylece corba daha ozlu bir hale geliyor. Ocaktan ındırdıkten sonra corbayı blendırdan gecirebiliriz ya da mikserle karıstırabiliriz. Afiet olsun..

Elif diyorki:

Bu corbayı ne zaman yapsam cok begeniliyor.Bugun de yaptım ve hepsı bitti:)Ayrıca, domatesle kekik birbirine cok yakısıyor.Denemenizi tavsiye ederim.Bi de bu corba pıstıkten sonra ıyice ozlu olsun diye cırpıcı bir aletle karıstırdım ama ismini bilmiyorum:)Mutfakta alet tanımadaki cahilligime verin:)Cunku hergun kullandigim aletlerın ısmını tam olarak bilmiyorum.Mutfakta yeni degilim aslında ama iste butun bunların ısmını bılecek kadar da cok vakit gecirmedim diyelim bu tarif de burda bitsin:)

0 yorum:

Yorum Gönder